Topi ja Nessu erosivat. Eilen. Ja mä olin paikalla todistamassa tilannetta. Jos joku nyt kuvittelee, että sain jotain sadistisia kicksejä asiasta, niin väärässä olette. Niin julma, niin tunteeton, niin kylmä mä en ole. Kuinka sydämetön sitä ihminen voisikaan olla siinä tilanteessa, kun toinen vajoaa lumiselle torille polvilleen, hysteerisenä ja sekavana ja toinen jää autoon itkemään ja tärisemään? Olisiko pitänyt nauraa? Osoittaa sormella ja hihkaista, ettei tuo tunnu vielä miltään, asettukaa mun paikalle niin tiedätte mitä tuska on.

Ei. Ei ei. Jotain rajaa. Kyllä se selkeästi sattui molempiin. Ei se muakaan ihan kylmäksi jättänyt, mutta samanlaista tunnetta en saanut kuin jos verrataan vaikka, että jollekin muulle olisi sattunut niin. Siinä mä seisoin Nessun vieressä, vakavana mutta etäisenä, pidin siitä kiinni, mutta en sanonut mitään. Ei mun tarvinnut. Nessu soperteli hysteriansa lomasta, että "Topi jätti mut. Se ei halua olla mun kanssa. Se huusi mulle autossa." ja mä kelasin itsekseni, että voi vitun mulkku kohta mä tungen sen pesismailan poikittain sun kurkkuun.

En Nessun takia vaan meidän molempien. Se jätkä käyttäytyy niin kuin tämä kaikki olisi sille jotain sairasta tunnepeliä. Napataan tyttö, kehitetään tunteet, otetaan omaksi ja sitten dumpataan yli laidan. Tämä on Topin metodi ja se on valjennut mulle viimeisen kolmen viikon aikana äärimmäisen selvästi. Kiersin veistä haavassa kysymällä Nessulta, eikö sillä käynyt mielessä, että koska Topi oli kykeneväinen romuttamaan mut täysin teollaan, se saattaisi tehdä samalla tavalla myös hänelle. Vastaus oli sama niin kuin aina. Usko, toivo ja rakkaus. Sitä haluaa uskoa, haluaa toivoa ja haluaa uskotoivoa, että toinenkin rakastaa. Sairasta ja masokistista.

Sen enempää en lähde sitä tässä puimaan. Totean vain, että mulkku mikä mulkku. Ekille se oli jotain sanonut, että toivoo ettei hänestä tehdä paskiaista. Hmm...mitähän helvettiä sen miehen päässä liikkuu? Mitä muuta hänestä voidaan tehdä, jos käyttäytyy noin...noin...epäkypsästi? En usko, että se oli missään vaiheessa tosissaan Nessun kanssa. Ehkä sillä oli joku lapsellinen kostoyritys mua kohtaan. En tiedä. Eikä kiinnosta. Ainakin sai vaatimansa aikaa ja omaa tilaa - taas kerran. Topi kun on tottunut, että saa tulla ja mennä miten haluaa. Miksi se sitten haluaa seurustella, kun tietää, että tyttö tulee jollain tasolla rajoittamaan sitä? Mä en osaa vastata. Meinasin muutenkin kilahtaa, kun kuulin lauseparin: "haluun aikaa ajatella asioita ja omaa tilaa. mua ahdistaa kun sä roikut."
GAAAAAAAAAAAA! Ajan sen yli autolla.

Mutta sitten tuli ilmi asia, joka sai mut purskahtelemaan hihaan. Tai oikeastaan olin sellaisessa tilanteessa, etten voinut nauraa ja se oli äärimmäisen vaikeaa maata tyynenä Nessun vieressä ja kuunnella sitä. Nessu sanoi, että ne olivat harrastaneet seksiä vain kerran. Vartin verran. Ja sen vartin jälkeen Topilla oli lässähtänyt. Sain niin rajun yskänpuuskan, että Nessu alkoi takoa selkääni. Mä hymyilin pimeyteen ja yritin olla kakunpalanen. Voi, miten hyvin siihen tilanteeseen olisikaan sopinut "se ei sitten vaan saa tultua loppuun asti." Ja tänään koulussa pojat alkoi spekuloimaan, että mahtaako se olla gayboy...

Huhhuh, etten paremmin sanoisi. Tällaista tänään, ei mulla oikeastaan muuta. Koulu alkoi eilen ja olin sen päivän Karkkilassa, kun Maxkin teki historiaa ja tuli sinne. Se toimi kuskina koko illan ja hauskaa oli. Melkoista turistimeininkiä kyllä. Kierrettiin turha mutka, kun ei hoksattu, että samasta risteyksestä olisi ollut 100metriä määränpäähän. Voi että. Mitsukin leikki kuollutta eilen, kun oli seissyt pari päivää toimeettomana pihalla. Eikä tässä helvetin pitäjässä kenelläkään ole akkupiuhoja. Oli pakko soittaa mutsin serkulle, että tulee jeesaamaan.

En ole muuten vieläkään saanut vaihdettua verhoja tai laitettua jouluvaloja. Asuntoni on puolivalmiin näköinen. Enkä saanut siivottuakaan. Tiskasin ainoastaan ja sen jälkeen kellahdin sänkyyn. Nukuin puolitoista tuntia ja sitten pakottauduin heräämään. Univelkaa, univelkaa...

Ja huomenna alkaa viikonloppu. Omituista, että nyt on yöpaikka suht selvä, mutta se, missä tapahtuu ja mitä, on epäselvää. Turhauttavaa...

Höpönlöpöt loppuu nyt.

- Nasu.

P.S "Voi vitun duudsoni!" - Max
"Joo moro." - Max, sävyllä "voi naiset" (laitettuani konepellin kiinni ja hoksattuani, että senhän pitäisi olla auki, kun akkuun laitetaan virtaa.)
"No onneks sentään Jimi saa munaa!" - Nessu, katkerana autossa. Kaikki torilla olijat repesivät. (Edi, Pexi, Santtu, minä, Max ja Hupu)

"Et taida itse käsittää,
Miten toi lähtee käsistä
Joskus oli hauskaa
Nyt sua ei voi kuin sääliä
Et taida itse käsittää
Et enää mistään välitä"