Mua risoo se ihminen. Välillä se on siedettävä, niin että voisi halata sitä koko ajan. Välillä se vetää niin pahasti hermoon, että näkisi mielummin sen pään kirkon oveen naulattuna. Oksettaa, toverit.

Mä en saa puuttua sen elämään. Se sanoi niin. Että mun täytyy pitää omista asioistani huoli. Juu niin, mutta hän saa puuttua mun asioihin ja neuvoa sellaisista tilainteista mistä sillä tuskin itsekään on mitään tietoa. Voiko se ärsyttää samaan aikaan kuin naurattaa? 

"Rakentavasti neuvoa." Mahtaako se edes sisällyttää sen tarkoitusta? Sillä tuskin edes on varaa alkaa neuvomaan mun ajankäytöstä ja tekemättä jättämisestä. Itsellä on turhia poissaoloja työharjoittelusta. Mulla vain on muisti kuin vuotava seula. 

Onko se tyhmä vai tekeekö se itsensä niin vitun tyhmäksi? Kaikki mielistelee sitä. "Eihän meidän *** mitään tee, se on niin vitun aikuinen että osaa ajatella omilla aivoillaan." Ai osaa? MIKS MÄ EN HUOMAA MITÄÄN? HÄH?

Henkisesti mä olen niskan päällä. Ikä ei ole tässä tilanteessa pelkkiä numeroita. Nyt se on ylipääsemätön este. Siinä vaiheessa kun tilanne on sen eduksi ikä on pelkkä hidaste. Vituttaako? Tuskin.

Kaiken huipuks hän luulee olevansa niin helvetin kaikkitietävä ja koko maailman napa. Sanoo mulle, että mä olen itsekäs pikkupaska joka alkaa vollottaa jos ei saa haluamaansa. Just joo. Peiliin kattominen ois kova juttu.

Aina asiat on väärin mun kohdalla ja hänen kohdalla oikein. Aina sitä kumarretaan ja yritetään ymmärtää. Aina kaikki on ensimmäiseksi puolustamassa sen tempauksia. ENTÄS MINÄ? Olenko mä sivuroolissa omassa näytelmässäni? Pitääkö mun tuhota lavasteet saadakseni totuuden julki? Hyödyttäiskö se mitään? Putoaisko kaikkien silmiltä suojukset jos lavasteet kaatuis? 

En usko. Mikään tuskin muuttuu ennen kuin joku muu kuin minä polttaa ne lavasteet. Muthan voidaan leimata kateelliseksi ja oman egonsa pönkittäjäksi. Kaikkein vähiten mua kuunnellaan silloin.

Tai mitä jos mä vaan ylireagoin. Siihen on aina niin helvetin helppo vedota. MINÄ ylireagoin. EN OLE koskaan oikeassa. YLIREAGOIN.

Tulihan kaikille selväksi? Pahan alku ja juuri, mätänevä ruho, homehtunut talonperustus, verinen lammas, hylätty haaska.

Sain taas hieman puratuksi itseäni. Thanks for that.