"Tahtoisin yrittää,
mä että silloin veden pinnalle jään."

Katulampun valo ei aivan yllä kuudenteen kerrokseen asti. Kuitenkin, joku sen kylmässä valossa saa mut kurottamaan pöydän yli ja tuijottamaan alas ikkunasta suoraan sen hypnoottiseen valkeaan valoon.

"When angel's cry blood."

Mä katson vesipisaroiden värittämästä ikkunasta ulos. Läpi niiden raitojen, vääristyneen maailman, vettyneet kadut, lehdettömät puut. Mä tajuan olevani yhtä kuollut kuin ne. Alastomat puut.

"Ja kun pyydät lisää aikaa,
hymyillen ne kääntyy pois."

Kiiltävänä hohtavana, hopeinen kadunpätkä kiemurtelee käärmeen lailla talon taakse. Mä erotan vakavien kuusien synkät hahmot kun ne piirtyy vasten koboltin sinistä taivasta.

"Once again, there's a pain."

Silloin ensimmäinen viilto repii sydämen pintaa pitkin, hitaasti, ylhäältä alas koko sen matkan. Mä kuulen, kuin reunat sävähtää auki, veri herahtaa pintaan ja sydän jatkaa sykkimistään puolta hitaampana. Jotain kylmää solahtaa vatsanpohjaan, valuu tahmaista nestettä, kurkussa pistelee karkean iso palanen.

"Just let me go, let me go now."

Silloin ensimmäinen kyynel vierähtää alaluomen yli, putoaa kalpealle poskelle, valuu kiduttavan hidasta vauhtia leualle, heiluu hetken kuin tuulessa ja putoaa. Tyhjyyteen, pimeyteen. Mun tekee mieli sanoa, mutta kurkku rahisee kelvottomana etten saa muodostettua haluamani kirjainyhdistelmää.

"Drop me and let me fall."

Huulet on rohtuneet ja kuivat, kohoilee kuin tönköt vuorenhuiput, ne ratkeaa ja tirisee verta, tirisee niin kuin repeytyneet kissan keuhkot. Rautainen maku maistuu vielä pitkään kielellä. 

"If only you could break this shell around me."

Mä puristan kynteni syvälle käsivarsieni lihaan, käperryn sikiömäiseen pieneen koloon ja annan ensimmäisen kunnollisen itkuaallon vyörähtää ylitseni peittäen mut lämpimällä kohinallaan. Vaivun syvään, huumeuneen jossa kaiut toistavat uskollisesti jokaisen sanan, lauseen, sävelen, huudon...

"Sleep my little angel. Tomorrow will be better day."

Silloin ensimmäinen lämmin tuulahdus käväisee viivytellen mun iholla. Koskettaa poskea, silittää hitaasti ohimohiuksia, vetää peiton päälle ja työntää nallen kainaloon. Jopa unessa, mä kiskon pienen hymyn huulilleni ja putoan painajaisesta, käväisen todellisuudessa ja tipahdan pilven reunalta kauniimpaan uneen.

Paratiisiin.